naturalis.no0

Kjøpsvilkår

Informasjon om selger

Firma: Naturalis AS
Adresse: Tordenskjoldsgate 8
3080 Holmestrand
Telefon: +47 415 17 293
E-post­adresse: info@naturalis.no
Org.nr.: 999 145 396

Betaling

Alle priser og beløp på det som handles på naturalis.no er oppgitt i norske kroner og inkluderer MVA.

I handlevognen ser du totalprisen inkludert MVA, frakt og betaling.
Ved kortbetaling trekkes beløpet fra kontoen i det du bekrefter bestillingen.

Les om betalingsalternativene vi tilbyr

Bestilling og levering

Ganske umiddelbart etter at du har bekreftet bestilllingen, vil du motta en ordrebekreftelse.

Varene blir normalt pakket og sendt fra vårt lager i Holmestrand innen en virkedag etter at ordren er mottatt. Når varene er ferdig pakket og sendt, vil du motta en utsendelsesbekreftelse med sporingsnummer som du kan bruke til å spore pakken hos Posten.

For ordrer med verdi over 1000 kr vil du få gratis frakt.

Du har også mulighet til å hente varene i våre lokaler i Tordenskjoldsgate 8 i Holmestrand. Du betaler da ingenting for frakt, men hentetidspunkt bør avtales på forhånd, da vi foreløpig ikke har noen faste åpningstider.

Les mer om leveringsalternativene vi tilbyr

Angrerett og retur

Returrett gjelder innen 14 dager forutsatt av varen ikke er åpnet. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen på produktene. Returporto betales av kjøper. Naturalis henter ikke ut returpost som er sendt uten betalt porto. Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand. Dersom du ønsker å benytte deg av returretten ber vi om at du sender oss en epost med informasjon om hvilke produkter det gjelder og ordrenummer.

Dersom du hever kjøpet, tilbakebetaler vi alle betalinger vi har mottatt fra deg, herunder leveringskostnadene (med unntak av tilleggskostnader som følge av at du har valgt en annen type levering enn den billigste typen standardlevering vi tilbyr), uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag vi mottar melding om din beslutning om å heve kjøpet.

I alle tilfeller vil du ikke bli pålagt noe gebyr som følge av tilbakebetalingen.

Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har fått varene tilbake, eller til du har lagt fram dokumentasjon på at varene er sendt tilbake, eller til det av disse tidspunktene som inntreffer først.

Mer om angreretten

Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand som du mottok den. Men husk at vi skal kunne selge varene på nytt. Pakk inn varen slik den ble levert. Varen skal være ubrukt og returneres i en uskadd originalforpakning. Samtlige lapper og manualer skal sendes med.

Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter bl.a. forbrukerkjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler eller forsinkelser. Dersom du beholder varen, kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare), erstatning eller heve kjøpet (få pengene tilbake). Du må da reklamere innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen/mangelen. Har du spørsmål om angrerettloven, forbrukerkjøpsloven som angår deg som forbruker, kan du lese mer på nettsidene til Forbrukerrådet.

Skadede varer og reklamasjonsrett

Når du mottar din ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller defeker. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss på info@naturalis.no for videre instruksjoner. Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov.